Osvetlenie obchodu a predajne

vybavenie obchodov a predajní na mieru, 5.1

Základným osvetľovacím systémom je celkové stropné osvetlenie, vytvorené väčšinou zo zapustených alebo prisadených stropných svietidiel, doplnené ďalším nenahraditeľným druhom osvetlenia konkrétneho tovaru a osvetlenie inštalácie. Toto osvetlenie je väčšinou tvorené priamym bodovým osvetlením, ktoré zvýrazní určitú vybranú časť.

Správne a dobre zvolené osvetlenie má veľa výhod:

  • optimálne osvetlenie tovaru podporuje zdôraznenie merchandisingu
  • osvetlenie určuje trendy
  • stropné osvetlenie možno znížiť a vytvoriť tak nový svetelný dizajn
  • správne osvetlenie zamedzuje tvorbe neosvetlených tmavých kútov
  • pozitívne ovplyvňuje impulzívne nákupy.

Značka

V našom každodennom živote je sila značiek všadeprítomná. Značka zákazníkovi ponúka príležitosť ukázať jeho životný štýl a dáva mu pocit spolupatričnosti s určitými hodnotami alebo so skupinou užívateľov. Pri vytváraní značky musia byť jasne definovaná cieľová skupina užívateľov. Značka vyjadruje emócie, sny, túžby a exkluzivitu produktu. Najdôležitejšou úlohou každej ambicióznej značky je vyvinúť profil, s ktorým sa môžu cieľoví zákazníci identifikovať.

Predajná plocha ponúka ideálny priestor pre prezentáciu značky. Výhody značky a kvalitu možno dokonale demonštrovať v oblasti predaja, čo posilňuje emočné spojenie medzi spotrebiteľom a značkou. Kvalitná značka vyžaduje konsolidovaný koncept - od produktovej rady, k asociácii farieb a grafickému dizajnu, cez maloobchodné vystavenie, použitie svetla a typu predajného systému až po celkový dizajnový koncept predajne. Jedinečné výhody tovaru musia byť predstavené všetkými spôsobmi, ktoré oslovujú cieľovú skupinu. Potreby a priania spotrebiteľa vytvárajú štýl predajne a výber dekorácií. Koncept musí byť dokonale vyladený a neustále aktualizovaný s dodržaním základného rozpoznávacieho dizajnu.

Posledných 50 rokov odhalilo v maloobchodnom sektore jednu vec: iba tí, ktorí sa neustále prispôsobujú dobe a móde, ale stále zostávajú verní svojim značkovým hodnotám a marketingovej stratégii, prežijú a budú hrať svoju rolu aj naďalej.

vybavenie obchodov a predajní na mieru, 5.2