Doplnky a vizuálna výzdoba predajne

vybavenie obchodov a predajní na mieru, 4.1

Výzdoba vystaveného tovaru prihovára k zákazníkovi predovšetkým na emočnej úrovni a napomáha k impulzívnym a menej racionálnym nákupom. Tieto rýchle impulzívny nákupy sú veľmi dôležité pre každého obchodníka a podporujú ďalšiu potrebu nákupov. Výzdoba predajného priestoru je neoddeliteľnou súčasťou vizuálnych marketingových konceptov, ukazuje najnovšie trendy, pôsobí ako stimul a priťahuje zákazníkov.

Pri vystavení tovaru je prospešné ukázať konkrétny tovar v akcii, to umožňuje zákazníkovi predstaviť si, ako tovar funguje alebo ako ho môže použiť. U zloženého oblečenia je dobré umiestniť doplňujúci text s cenou a príkladom možných kombinácií. Pokiaľ k propagácii odevov požijeme figuríny alebo busty, názorne zákazníkovi pomôžeme predstaviť si, ako bude vyzerať odev pri nosení.

V detských obchodoch použijeme väčší počet dekoratívnych predmetov, ako sú hračky alebo upútavky z obľúbených rozprávok v podobe plagátov, obrazov. U obchodu s detskou módou alebo s hračkami nemusíme úplne striktne dodržiavať štýl a farebné ladenie, koncový zákazník je hravý a treba ho podporiť.

vybavenie obchodov a predajní na mieru, 4.2

Obchodný priestor treba vizuálne doladiť a doplniť reklamnnými fotografiami a reklamnými predmetmi, ale napríklad aj kvetiny vytvoria neopakovateľnú atmosféru. Vždy je ale treba pamätať, že všetko musí byť prehľadne zoskupené do jednotlivých celkov. Oblečenú figurínu musíme umiestniť čo najbližšie k vydanému tovaru, aby sa zákazník nemusel rozptyľovať dlhým hľadaním. Výhodné je zoskupovať tovar do tematických celkov bez ohľadu na typ sortimentu. Napríklad téma "horolezectvo" v športovej móde zahŕňa nielen nohavice, košele a bundy, ale aj obuv a všetky súvisiace doplnky - "hardware" ako sú prilby, laná, karabíny. Pozornosť spotrebiteľa je tak zameraná na ďalší zaujímavý sortiment a nové funkcie, povzbudzujúce impulzné nákupy. Toto všetko sa nazýva krížový merchandising a je neoddeliteľnou súčasťou predajnej stratégie, ktorá zahŕňa pochopenie globálnych potrieb zákazníka s uistením, že práve váš obchod ich môže splniť. Správne predstavenie sortimentu môže premeniť plánovaný nákup na skutočný zážitok z nakupovania, ktorý presvedčí zákazníka o odbornej znalosti predajcu a povzbudí ho k návratu. Spona Vám ponúka okrem širokej ponuky predajných systémov tiež mnoho doplnkov k predaju - napríklad figuríny a busty, o ktorých sa podrobnejšie dozviete na https://www.busty.sk, alebo vešiaky a rôzne pomôcky na vystavenie odevov na stránkach https://www.vesiaky.sk, alebo všetko naraz v eshope https://www.spona.sk.

vybavenie obchodov a predajní na mieru, 4.3

Veľmi dôležitá je FASCINÁCIA, OHROMENIE. Jedná sa vlastne o hlavnú reklamu, ktorá sa umiestňuje na tie najlepšie miesta v predajni. Zámerom je to, aby bola vidieť z každého miesta v obchode a priťahovala aj pozornosť okoloidúcich. Ako tento významný bod môžeme použiť čokoľvek, propagačný plagát, netradičnú inštaláciu alebo napríklad oblečenú figurínu do novej kolekcie s popisom tovaru. Tieto reklamy teda umiestňujeme na konce uličiek, na križovatky uličiek alebo nad hlavný predajný panel. Vždy je nutné podporiť túto reklamu samostatným osvetlením. Fascinácia by vždy mala zákazníkom ponúknuť jedinečný a prekvapivý vizuálny zážitok a vytvoriť emocionálne zviditeľnenie okolitého tovaru. Sú to najjednoduchšie nástroje na povzbudenie chuti zákazníkov nakupovať, preto by mali byť veľmi často vymenené, najlepšie každé dva týždne.